توی یه کلیپ 3 دقیقهای میخوام بهتون بگم مولوپ چیه؟ چکار میکنه؟ چه سودی برای مردم و صاحبان کسب و کار داره؟
درواقع ایده باشگاه مشتری اولین بار در اواخر دهه 1970 در ایالاتمتحده شکل گرفت. هواپیمایی آمریكا هنگامیکه برنامه Frequent Flyer (AAdvantage) خود را راهاندازی كردند، یك شركت پیشگام در زمینه باشگاههای مشتری بود. ریشههای این برنامه در اواخر دهه 1970 بود، زمانی که دولت ایالاتمتحده با تصویب قانون مقررات زدایی هواپیمایی گامهایی را برای كاهش موانع خطوط هوایی ناشی از مقررات فدرال (مانند تعیین کرایهها، مسیرها و سایر موارد) برداشت. بهعنوان یک نتیجه مستقیم از مقررات زدایی، رقابت افزایش یافت و شرکتهای هواپیمایی به دنبال پیشرفتهایی بودند که به آنها امکان افزایش سهم خود در بازار را بدهد. در ماه مه 1981، خطوط هوایی آمریكا گامی را ایجاد كرد كه باعث ایجاد این تفاوت عمده شد و باشگاه مشتریان خود را راهاندازی كرد كه به مسافران این امکان را میدهد كه مقدار مایلی که سفرکردهاند را جمع کرده و آنها را با بلیط هواپیما و سایر مزایا عوض كنند. این رویداد با گسترش کسبوکارها و بالا گرفتن رقابت در بین برندهای مختلف در ایران، چند سالی است عضو جدانشدنی کسبوکارهای بزرگ و حتی فروشگاهها و مجتمعهای تجاری شده.
کلوپ مشتری برنامهای است که درازای وفاداری مشتری به شرکت (که در خرید آشکار میشود) به گروه خاصی از مشتریان از مشتریان فعلی شرکت مزایایی میبخشد. تصادفی نیست که در جهان امروزه این برنامهها را برنامههای وفاداری مینامند. مزایا را میتوان بهصورت کوپن، محصولات رایگان، مزایای قابل دریافت در شرکتهای دیگر و موارد دیگر ارائه داد. یک باشگاه مشتریان، مشتریان را به خرید مستمر از کسبوکار شما (چه یک تجارت فیزیکی یا یک وبسایت تجارت الکترونیکی) ترغیب میکند.
باشگاه مشتریان عمل بسیار مناسبی در کسبوکارهای مختلف است اما آیا این اتفاق برای هر کسبوکار قابلاستفاده است؟طبیعتاً جواب این سؤال منفی است و همه کارها نمیتوانند باشگاه مشتریان داشته باشند. مشاغل مرتبط با بازسازی مسکن و کارهای مربوط وکلای دادگستری نمونههایی هستند که امکان استفاده از باشگاه مشتریان برایشان امکانپذیر نیست.
برای اینکه باشگاه مشتریان موفق و جذابی را داشته باشیم باید به آنها اطلاعاتی در این زمینه دهیم و از اتفاقات باشگاه خبردارشان کنیم. سوپرمارکتها و فروشگاههای لباس اگر دارای باشگاه مشتریان هستند باید مشتریان خود را از این باشگاهها مطلع کنند و آنها را با ارائه پیشنهادهای مؤثر جذب باشگاه مشتریان خودنمایند.از همه روشهای ممکن سعی کنید مشتریان خود را از باشگاه مشتریان مطلع کنید که این میتواند از طریق پوستر، کارت ویزیت و وبسایت و حتی شبکههای اجتماعی باشد.
در مقاله بعدی به مبحث وفاداری مشتری میپردازیم
تلفن تماس: 910 26 910 - 021
اینستاگرام مولوپ
تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به USSD Panel است.