باشگاه مشتریان

ارائه خدمات راه اندازي باشگاه مشتریان براي کسب و کار شما

با مولوپ خیالتون از وفاداری مشتری راحت باشه!


وفاداری مشتری چیست؟

وفاداری مشتری، تمایل مشتری برای بازگشت مکرر به یک شرکت یا فروشگاه برای انجام خرید از آن مجموعه است که این امر معمولاً به دلیل تجربیات لذت‌بخش و چشمگیری است که آن‌ها از آن برند کسب کرده‌اند. یکی از دلایل اصلی ارتقا وفاداری مشتری این است که این مشتریان می‌توانند به شما در رشد سریع کار نسبت به گروه‌های فروش و بازاریابی شما کمک کنند. تعدادی از دلایل دیگر وجود دارد که وفاداری مشتری را برای موفقیت شما حیاتی می‌داند.


چرا وفاداری مشتری مهم است؟

وفاداری مشتری چیزی است که همه شرکت‌ها صرفاً به دلیل وجود خود باید حتماً این برنامه را داشته باشند. هدف از راه‌اندازی یک شرکت یا فروشگاه جذب و نگه‌داشتن مشتریان خرسند است که محصولات را برای درآمدزایی خریداری می‌کنند. مشتریان وقت و هزینه بیشتری را با برندهایی که به آن‌ها وفادار هستند تبدیل و هزینه می‌کنند. این مشتریان همچنین به دوستان و همكاران خود در مورد آن برندها می‌گویند، كه باعث ترافیك مراجعه و بازاریابی دهان‌به‌دهان می‌شود که به‌اصطلاح به آن بازاریابی ویروسی می‌گویند.

وفاداری مشتری همچنین باعث ایجاد اعتماد بالای افراد به برند شما و بهبود روابط بین برند شما و مشتری می‌شود. وقتی مشتری تصمیم می‌گیرد به‌طور مکرر به مجموعه شما بازگردد، باعث پیشرفت مجموعه شما و پیشی گرفتن از رقبا می‌گردد.


برنامه وفاداری مشتری چیست؟

شرکت‌ها برنامه‌های وفاداری مشتری را به بیشتر مشتریان خود ارائه می‌دهند تا با ارائه کالاهای رایگان، جوایز، کوپن‌ها و یا حتی محصولات پیش‌فروش شده، وفاداری کسب‌وکارشان را به آن‌ها ثابت نمایند.


انواع برنامه وفاداری برای مشتریان


1- برنامه وفاداری چندلایه

یافتن تعادل بین پاداش‌های قابل‌دستیابی و مطلوب برای اکثر شرکت‌هایی که برنامه‌های وفاداری طراحی می‌کنند یک چالش است. یکی از راه‌های مبارزه با این مسئله اجرای یک سیستم طبقه‌بندی‌شده است که به وفاداری اولیه پاداش می‌دهد و خریدهای بیشتری را تشویق می‌کند. پاداش‌های کوچک را به‌عنوان یک پیشنهاد اصلی برای عضویت در برنامه ارائه دهید و سپس با بالا بردن ارزش پاداش هنگام بالا رفتن از نردبان وفاداری، مشتریان تکراری را تشویق کنید.


2- برنامه وفاداری مبتنی بر ارزش

درک واقعی مشتری شما مستلزم شناسایی ارزش‌ها و خواسته‌های مخاطبان هدف شما است با انجام این کار، می‌توانید باهدف قرار دادن این خصوصیات، وفاداری مشتری را تشویق کنید.

درحالی‌که هر شرکتی می‌تواند کوپن تبلیغاتی و کد تخفیف ارائه دهد، برخی از مشاغل ممکن است با ارائه ارزش از راه‌های غیر مرتبط با پول، موفقیت بیشتری در جذب مخاطبان خود پیدا کنند که این می‌تواند ارتباط منحصربه‌فردی با مشتریان ایجاد کند، اعتماد و وفاداری را تقویت کند.


3- برنامه وفاداری مبتنی بر بازی

چه کسی یک بازی خوب را دوست ندارد؟ برنامه وفاداری خود را به یک بازی تبدیل کنید تا مشتریان مکرر را تشویق کنید و بسته به نوع بازی که انتخاب می‌کنید چهره برند خود را تثبیت کنید.



در مقاله قبلی به مبحث باشگاه مشتریان پرداخته ایم.